
Firma Zajkowski Bosch Diesel Service w Białymstoku wdrożyła pełną technologię regeneracji pompowtryskiwaczy, w tym zestaw narzędzi firmy Bosch do naprawy górnej części pompowtrysków, tzw. trzeci poziom naprawy.
Dzięki użyciu wszystkich trzech poziomów, które nasza firma posiada mamy większy wpływ na regulację dawek wtryskowych i sygnału BIP, co z kolei wpłynie na niższe zużycie paliwa oraz możliwość dłuższej eksploatacji.
Weryfikacja i naprawa, regeneracja pompowtryskiwaczy Bosch
VW, Audi, Skoda, Seat: silniki 1.9 TDI, 2.0 TDI, 2.5TDI (np. VW T5),
5.0 TDI (np. VW Touareg), 1.4TDI (np. VW Polo), Scania, Volvo, niektóre
Iveco (np. Stralis)
• czyszczenie wszystkich elementów wtryskiwacza za pomocą metody ultradźwiękowej
• regulacja ciśnienia otwarcia pompowtryskiwacza
• montaż części wtryskowej pompowtryskiwacza na odpowiednim adapterze testowym Bosch
• demontaż części wtryskowej pompowtryskiwacza z adaptera Bosch
• montaż części i podzespołów pompowtryskiwacza przy użyciu
specjalistycznej prasy wyposażonej w elektroniczny miernik siły firmy
Bosch
• w razie potrzeby wymiana zestawu naprawczego BOSCH
• wymiana uszczelnień zewnętrznych przy użyciu tulei ochronnych
– test komputerowy z wydrukiem wartości zadanych i rzeczywistych na urządzeniu BOSCH EPS 815 z przystawką Bosch CAMBOX:
– pomiary obwodu elektrycznego pompowtryskiwacza
– pomiar dawki wtryskowej i przelewu przy pełnym obciążeniu
– pomiar dawki wtryskowej i przelewu przy częściowym obciążeniu
– pomiar dawki wtryskowej i przelewu na biegu jałowym
– pomiar dawki wtryskowej i przelewu w warunkach rozruchu silnika
– pomiar sygnału początku wtrysku BIP przy różnych obciążeniach wraz z badaniem historii jego zmian podczas pracy
• w razie potrzeby regulacja tzw. trzecim etapem firmy Bosch
Dotychczas firma Bosch udostępniła następujące poziomy naprawy pompowtryskiwaczy z grupy VW:
• Poziom 1: Wymiana zestawu końcówki wtrysku, sprawdzenie i regulacja ciśnienia otwarcia
• Poziom 2: Testowanie pompowtryskiwacza na stole Bosch EPS815 z użyciem zestawu CAM 847 (Cambox).
Obecnie wprowadzony Poziom 3 umożliwia wymianę elektrozaworu i regulację skoków iglicy, szczelin, a także regulację sygnału BIP badanego w poziomie 2.
Dzięki użyciu wszystkich trzech poziomów naprawy zwiększyliśmy udział naprawionych pompowtryskiwaczy, mamy większy wpływ na regulację dawek wtryskowych i sygnału BIP, co z kolei wpłynie na niższe zużycie paliwa w pojazdach oraz możliwość dłuższej eksploatacji pompowtryskiwaczy.
(ARTYKUŁ SPONSOROWANY)